Peluang terbuka menjadi usahawan tuala wanita

" Kita semua dilahirkan dengan keadaan yang sama, maka dengan itulah sebenarnya peluang untuk berjaya atau tidak adalah sama, tidak kira miskin atau kaya, berpelajaran atau tidak, apa yang penting adakah kita sanggup berubah untuk mencapai apa yang kita idamkan dengan bersungguh sungguh......"
Oleh itu, peluang untuk berjaya di tangan kita semua. Hubungi Nana 019 3401539 , Yaya 019 2625354 atau Liza 013 6073933 untuk langkah seterusnya. Atau hubungi Fikri 012 9711797 untuk terus memulakan pernigaan anda.

Thursday, August 19, 2010

Beribadah di bulan Ramadhan dengan tenang dan yakin

MASALAH lemah kawalan kencing lebih cenderung berlaku di kalangan wanita berbanding kaum lelaki. Menurut kajian, satu daripada empat wanita berumur 35 tahun ke atas mengalami kegagalan mengawal kencing iaitu 'terkucil'.

Sesetengah wanita mungkin terkucil beberapa titik air kencing semasa bersin, batuk, ketawa atau bersenam dan ada yang mengalami perasaan ingin terkencing yang mendesak sebelum terkucil secara tiba-tiba.

Ramai wanita mendendamkan perasaan malu mereka lalu tidak membincangkannya dengan orang lain dan menjejaskan keseronokan bersama keluarga dan kawan-kawan.

Wanita mengalami masalah lemah kawalan kencing dua kali ganda lebih kerap berbanding lelaki. Antara faktor yang penyebab ialah kehamilan, bersalin, menopaus dan struktur saluran kencing wanita.

Keadaan lemah kawalan kencing terjadi apabila terdapat masalah pada otot dan saraf yang mengawal dan membebaskan air kencing. Tubuh menyimpan air kencing iaitu cecair dan sisa buangan yang dikumuhkan oleh buah pinggang di dalam pundi kencing, organ yang berbentuk belon. Pundi kencing bersambung ke urethra, tiub di mana air kencing dikumuhkan daripada tubuh.

Masalah kebasahan ini berlaku kerana otot lantai pelvis menjadi lemah (umumnya disebabkan oleh kelahiran anak) dan kini tidak cukup kuat untuk mengawal air kencing dari terkeluar. Kelemahan otot lantai pelvis mungkin juga disebabkan oleh kelemahan kesihatan, obesiti, sembelit, pelbagai ubat-ubatan dan menopaus.

Kegagalan kawalan kencing ini juga sering menjadi masalah bagi wanita Islam yang telah berusia dalam melakukan ibadah.

Ini kerana air kencing adalah najis mutawassitah ia perlu dibersihkan terlebih dahulu sebelum mengerjakan solat dan apa-apa ibadah lain terutama ketika melakukan umrah atau haji.

Kegagalan mengawal kencing sudah tentu akan mengganggu kelancaran ibadah. Sebagai contoh, jika seseorang jemaah haji atau umrah yang menghadapi masalah tersebut ingin berada lama di Masjidilharam bagi melakukan ibadah tawaf dan solat mereka perlu mengambil kira perkara ini supaya ibadahnya sah dan diterima.

Adalah tidak praktikal bagi jemaah tersebut untuk pulang ke hotel semata-mata untuk menyalin pakaian yang terkena najis akibat terkucil.

Pemakaian tuala wanita adalah disarankan jika langkah itu dapat mengelak najis terkena pakaian sekali gus melancarkan ibadah yang dilakukan.

Dengan cara ini mereka tidak perlu kembali ke hotel yang mungkin terletak jauh dari masjid untuk menukar pakaian. Sebaliknya mereka hanya perlu ke tandas bagi membuang tuala wanita tersebut dan menggantikan yang baru sebelum mengambil semula wuduk untuk meneruskan ibadah yang dilakukan. Secara tidak langsung jemaah wanita itu dapat mengerjakan haji dengan lebih sempurna,

Kini dengan adanya pantiliner Avail Beauty, masalah terkucil ketika mengerjakan ibadah boleh ditangani.

Ianya juga mampu untuk merawat senggugut, keputihan serta mengawal atur kitaran haid. Untuk keterangan lanjut sila hubungi Avail Marketing di 013 6073933 atau 019 3401539 untuk keterangan produk ataupun untuk mendaftar sebagai ahli bagi mereka yang inginkan pendapatan sampingan atau utama.

No comments:

Post a Comment

Pesanan Anda

Nama:
No Kad Pengenalan :
No Telefon :
Alamat Rumah :
Apakah Pesanan Anda

SEMUA BAYARAN HENDAKLAH DIBUAT DIATAS NAMA AZIZAN BIN ABU BAKAR , AKAUN MAYBANK 5-64342003302.

Email Address:

This online form was provided by Freedback.

Pilihan Anda Bukan Orang Lain

Pilihan Anda Bukan Orang Lain